Dit jaar organiseren we weer een stekjesmarkt! De familie Dijkema in Marsum is zo vriendelijk om hun schuur beschikbaar te stellen en daar zijn we ontzettend blij mee.

Maarrrr......geen stekjesmarkt zonder plantjes en daarom deze oproep aan onze leden & lezers. Want nu de tuinen ontwaken uit hun winterrust, begint het bij ons tuinliefhebbers weer te kriebelen. We kunnen weer naar buiten!

En zoals ieder voorjaar nemen we onze tuin weer eens goed onder de loep. Moeten er planten bij? Moeten er planten gesnoeid of verplaatst worden? Zijn er planten die zich zo thuis voelen dat ze eigenlijk te groot zijn geworden of hebben ze zich te uitbundig uitgezaaid? Bedenk dan, voor je de zaailingen, stekken of planten er achteloos uittrekt of afsteekt, of ze misschien een leuke toevoeging kunnen zijn voor onze stekjesmarkt. Neem even de moeite om ze op te kweken (naam niet vergeten te noteren) en vertroetel ze tot begin mei.

Of misschien ga je al voorzaaien voor de moestuin, de pluktuin of de kruidentuin? Zaai dan wat extra deze keer en lever in wat je over hebt.

Inleveren van je 'groengoed' kan op vrijdag 10 mei tussen 13.30 en 15.00 uur. Wij hebben dan voldoende tijd om alles te prijzen en te sorteren voor de markt zaterdag.

Vooraf aanmelden hoeft niet, maar geeft ons wel een idee van wat we kunnen verwachten, zeker bij grotere hoeveelheden.

Aanmelden kan via ons algemene mailadres info(at)appingedam.groei.nl, bij één van de bestuursleden of tijdens onze lezingen