Dinsdag 18 april a.s.; lezing Moderne borders door Piet Boersma

Aanstaande dinsdag alweer de laatste lezing van dit seizoen; een 3D dia presentatie van Moderne borders door Piet Boersma uit Emmeloord. Piet is een enthousiaste tuinontwerper, maar fotograferen is ook een grote liefhebberij van hem. De dia's die we te zien krijgen zijn met twee camera's tegelijk gemaakt, waardoor het vergelijkbaar is met kijken door onze eigen ogen. Om het linker- en rechterbeeld uit elkaar te houden bekijken we de dia presentatie dan ook met polariserende brillen.

Voor de lezing van 18 april hebben we gekozen voor het thema moderne borders. Piet laat een aantal voornamelijk Nederlandse tuinen zien die aantrekkelijk zijn door hun moderne aanleg. We maken een rondwandeling door deze tuinen en genieten van de borders met hun prachtige plantencombinaties. Ook legt hij uit waar je op moet letten bij de aanleg van een moderne border en bespreekt hij een aantal planten die in deze tuinen voorbij komen. De duur van de lezing is 2x 45 minuten.

De toegang is gratis voor leden en niet-leden van Groei&Bloei, dus nodig eens iemand uit om met je mee te gaan!

ASWA-gebouw, Burg Klauckelaan 16 Appingedam (Zaal 18)  Aanvang 19.30 uur

Tuinclub 't Toenpad zoekt nieuwe leden!

Vanaf half mei starten de tuinclubs van onze afdeling weer met hun tuinbezoeken, de programma's zijn inmiddels vastgelegd.

Tuinclub ’t Toenpad, één van de twee tuinclubs, zoekt nieuwe leden. De club telt momenteel 17 leden en is een leuke mix van echtparen en eenlingen. Ben je lid van Groei&Bloei en lijkt het je leuk om je tuinkennis te delen met anderen en gezamenlijk tuinen te bezoeken? Neem dan contact op met de huidige organisatoren:

Arie Jonkers 0646160704 grobbe-bol(at)live.nl

Renzo Niehof, 0612969192 niehof(at)buxushof.nl