Appingedam/Delfzijl

Een nieuw begin.....

Een nieuw begin?

Vaak realiseren wij het ons niet. Dat er mensen zijn die zonder salaris, zonder looneisen, zomaar voor niets, zich inzetten. Voor clubs, voor verenigingen of ander vrijwilligerswerk. Het cement van onze samenleving wordt het ook wel eens genoemd. Nou Groei en Bloei is ook zo’n club. Van mensen die geboeid zijn door alles wat zich om hen heen in de natuur zich afspeelt. En hoe je daar als het om tuinen gaat nog veel meer plezier aan kunt beleven. Wij zijn als Groei en Bloei afdeling Appingedam/Delfzijl blij dat wij weer een voltallig bestuur hebben, hoewel een verdere aanvulling nog altijd erg zeer welkom is. Blij dat wij verschillende leuke activiteiten kunnen blijven organiseren. Via deze Nieuwsbrief in vernieuwde vorm willen we u daarvan op de hoogte houden. Feitjes, wetenswaardigheden en allerlei leuke activiteiten staan er in vermeld. De bedoeling is op deze manier elke maand iets van ons te laten horen. Een nieuw begin? Een beetje. Want veel van de zaken die er al zijn blijven natuurlijk, met misschien (gelukkig) weer volgend jaar een stekjesmarkt, zou leuk zijn.

Koos Dijksterhuis

Open Tuinen Estafette

De Open Tuinen Estafette Groningen is inmiddels in volle gang! Na Haren/Eelde, Midden-Groningen en het landelijke Open Tuinen Weekend is het dit weekend de beurt aan regio Stadskanaal. Maar liefst 18 tuineigenaren staan 1 en 2 juli klaar om je gastvrij te ontvangen en hun passie en kennis te delen met andere tuinliefhebbers. Het blijft leuk om even 'over de schutting' te mogen kijken bij andere leden en vaak ontstaan er spontane gesprekken of worden er contactgegevens uitgewisseld.

Op 23 en 24 juli neemt regio Winschoten het stokje over en daar zijn 21 tuinen te bezoeken. Onze regio volgt daarna op 5 en 6 augustus, maar daarover meer in een volgende nieuwsbrief.

Op de foto hieronder 'De Eexterhof' in Scheemda, één van de bezoektuinen in de regio Winschoten.

Zelf met je tuin deelnemen? Mail naar info(at)opentuinenestafettegroningen.nl!

Tuinclubs Floresco en Het Toenpad

Regio Appingedam telt twee tuinclubs; Floresco en Het Toenpad. Vrijwel maandelijks trekken de leden er op uit om een tuin te bezoeken en eens te horen en te zien 'hoe iemand anders dat nou doet'. De stelling dat tuinieren verbindt geldt zeker binnen deze tuinclubs, want er wordt wat tuinkennis gedeeld, foto's uitgewisseld en tuinleed besproken tijdens de bezoekjes aan de diverse tuinen.

Op 14 juni bezochten de leden van Floresco De Houtstek in Blijham; een sfeervolle tuin van 5500m2 met een natuurlijke uitstraling. Een idyllisch plekje, vooral door de rozen die op dat moment volop in bloei stonden!

Nieuwe leden zijn altijd welkom, dus neem bij interesse gerust contact op via info(at)appingedam.groei.nl voor meer informatie!

Seizoen 2023-2024

Met het bestuur zijn we al druk aan het brainstormen over lezingen en activiteiten voor het komende seizoen, maar ook over hoe we Groei&Bloei meer onder de aandacht kunnen brengen in onze regio. We hebben daar zelf al wel ideeën over, maar horen ook graag van onze leden waar behoefte aan is. Welke onderwerpen zouden interessant zijn voor een lezing? Heeft iemand leuke ideeën voor workshops of cursussen? Tips voor de website of onze Facebookpagina?

Laat het ons weten via info(at)appingedam.groei.nl!