JAARPROGRAMMA 2023/2024

BLOEMSCHIKDEMONSTRATIE

26 SEPTEMBER 2023

BLOEMSCHIKDEMONSTRATIE DOOR LINDA EISING

We starten ons jaarprogramma met een inspirerende bloemschikdemonstratie. Gedurende de avond maakt Linda acht stukken die vervolgens verloot zullen worden. Linda neemt ook wat spullen mee voor de verkoop.

Aanvangstijd 19.30 uur. Kosten leden € 10,-/niet-leden € 12,50.

Iedere bezoeker ontvangt 1 gratis lot. Consumpties voor eigen rekening.

LEZINGEN

26 OKTOBER 2023

NAJAARSGEBEUREN IN DE TUIN DOOR RENSE RENKEMA (DE HOFENIER)

Rense Renkema vertelt over tuinieren in zijn favoriete maanden september en oktober. Onderwerpen als renoveren van een border, goed grasonderhoud, snoeien van fruitbomen en aanplant van nieuwe struiken en bomen komen aan bod.

21 NOVEMBER 2023

DUSTERE PARK (LICHTVERVUILING) DOOR JAAP KLOOSTERHUIS

Echte duisternis is op veel plaatsen een zeldzaamheid geworden, ongemerkt is er steeds meer kunstlicht gekomen. Het Nationaal Park Lauwersmeer kreeg het predicaat ‘Dark Sky Park’ toegekend van de International Dark Sky Association en boswachter Jaap Kloosterhuis vertelt meer over het belang van deze duisternis.

23 JANUARI 2024

GRUNNEGS TOENTJE DOOR SANNE MEYER + ALV

We starten deze avond met de jaarlijkse Algemene Ledenvergadering en vervolgens geeft historica, auteur en ondernemer Sanne Meyer een lezing over de geschiedenis van de vergeten groenterassen in haar Grunnegs Toentje.

20 FEBRUARI 2024

VOGELS IN DE TUIN DOOR GEERT DE VRIES

Geert de Vries is een bekend natuurkenner en – fotograaf. Hij is een gepassioneerd verteller over natuur en landschap. Zijn verhaal over vogels in de tuin wordt ondersteund door een selectie eigen foto’s.

21 MAART 2024

DE PLUKTUIN DOOR ESTHER VAN DE VELDE (KWEKERIJ VAN DE VELDE)

Niets zo leuk als je eigen bloemen plukken! Stap uit het strakke keurslijf, vergeet de beperkende regeltjes, zie de elegantie en schoonheid van de prachtige gewone tuinbloemen en leef je uit!

18 APRIL 2024

TUINIEREN IN EEN NIEUW PERSPECTIEF DOOR JOOP VERBURG

Joop Verburg doet veel onderzoek in de natuur. Hij observeert, maakt veel foto’s en laat zien hoe mooi, gecompliceerd en fascinerend de wereld van planten en insecten is.

De lezingen van afdeling Appingedam/Delfzijl e.o. zijn gratis voor leden en

niet-leden van GROEI&BLOEI en worden gegeven in het ASWA gebouw aan de

Burg. Klauckelaan 16 in Appingedam. Aanvangstijd 19.30 uur.

Consumpties voor eigen rekening.

WORKSHOPS

18 OKTOBER 2023

WORKSHOP O.L.V. JACQUELIEN VAN ECK

Jacquelien gaat samen met de deelnemers aan de slag met het maken van een handgebonden schikking die gebruikt kan worden als wanddecoratie. Er ontstaat een ‘toef’ die een voordeur of buitentafel kan sieren, maar ook binnen over of aan een mooie kast kan worden bevestigd.

15 NOVEMBER 2023

WORKSHOP O.L.V. JACQUELIEN VAN ECK

Deze keer gaan we een buitenkrans maken, Jacquelien neemt alle materialen mee. Deze zijn altijd door het seizoen geïnspireerd.

20 DECEMBER 2023

WORKSHOP O.L.V. JACQUELIEN VAN ECK

Zo vlak voor de feestdagen staat er een Kerstschikking op het programma.

Informatie over deelname aan deze workshops of de jaarlijkse cursus bloemschikken begin 2022 volgt op www.appingedam.groei.nl

STEKJESMARKT

11 MEI 2024

STEKJESMARKT IN MARSUM